Fontijn en Mullenberg in actie tijdens Eindhoven Box Cup

De internationale bokstop komt in het weekend van vrijdag 12 tot en met zondag 14 oktober weer in actie tijdens de derde editie van de Eindhoven Box Cup. Met 25 nationaliteiten is dit het grootste Olympische boksevenement van ons land. Zowel dames als heren in alle gewichtsklassen betreden de ring in Hotel van der Valk Eindhoven.

De Eindhoven Box Cup wordt georganiseerd door Stichting Noble Art of Boxing in samenwerking met de Nederlandse Boksbond, onder auspiciën van de officiële Europese- en wereldboksbond, EUBC en AIBA. De EBC is het enige AIBA toernooi dat in ons land wordt georganiseerd.

25 deelnemende landen
Meer dan 200 boksers uit 25 landen – waaronder de complete Nederlandse A-selectie – nemen deel aan dit toernooi. Onder de deelnemers bevinden zich nationale kampioenen en medaillewinnaars op continentale- en wereldkampioenschappen. Onder andere Ramla Ali (Somalië), Dean Walsh (Ierland), Munkh-erdene Uranchimeg (Mongolië), Nigel Paul (Trinidad & Tobago), Ishan Bandara (Sri Lanka), Samiev Samir (Oezbekistan), en John Marvin (Filipijnen).

De nationale selecties van onder andere Oekraïne, Duitsland, Engeland, Indonesië, Sri Lanka, India, Denemarken, Rusland, Ghana, Oezbekistan, Ierland, België, Mongolië, Roemenië, Kazachstan en Frankrijk zijn van de partij.

Team NL
Namens Nederland boksen onder andere Peter Müllenberg, Nouchka Fontijn, Chelsey Heijnen, Enrico La Cruz, Roy Korving, Stanley Koemans en Max van der Pas. Alle leden van TeamNL komen in actie. De talenten uit dit team hebben het vizier nu al gericht op de Olympische Spelen in Tokyo in 2020.

Breedtesport
Behalve voor de topboksers is er veel aandacht voor de breedtesport. Boksen zit sterk in de lift en kent steeds meer beoefenaars. Boksen is één van de hardst groeiende sporten in ons land. De Eindhoven Box Cup is een event waar opkomend talent kan schitteren naast nationale en internationale toppers. Het boks-event in Hotel Van der Valk is dè gelegenheid voor sportliefhebbers in Nederland kennis te maken met ’the noble art of self defence’.
_______________________________________________________________________________________
EINDE PERSBERICHT

Programma:
Donderdag 11 oktober Keuringen en wegingen
Vrijdag 12 oktober Wedstrijden van 11.00 – 22.00 uur
Zaterdag 13 oktober Wedstrijden van 11.00 – 22.00 uur
Zondag 14 oktober Finale wedstrijden van 11.00 – 22.00 uur

Algemene informatie:
Hotel van der Valk Eindhoven Stichting Noble Art of Boxing
Aalsterweg 322 Bezuidenhoutseweg 19
5644 RL Eindhoven 5651 GA Eindhoven

Meer info en achtergronden: www.eindhovenboxcup.com en www.facebook.com/eindhovenboxcup